torsdag 23. januar 2014

Kommunikasjonsbyrå - Hvordan forbedre et rykte

I denne perioden heter oppgaven ''Hvordan forbedre et rykte''
Vi skal velge enten russen eller Norwegian, og forbedre rykte deres. Plattform velger vi selv.

Jeg skal jobbe individuelt og valgte å ha om russen, grunnet større interesse for det en fly.
Russen går under stikkordene bråk, alkohol, fest og fyll, vold og div. politisaker.

Ideutvikling - Tankekart

























Ideskisser


Alle mine ideskisser er plakater med foto.
Temaet skal være dyrevern, og at russ tenker på dyrenes rettigheter.

Mine ideer
Jeg bestemte meg for to bilder jeg ønsket å ta, så ser jeg etterpå hvilke jeg syns bler best/smartest.
Kan også brukes som reserveplan.


Ide1




Fotografiet mitt skal være av en hund som klemmer en russ.
''Russeknute: Gå kun i russebukse og undertøy en hel skoledag''

Russeklær skal jeg få låne av en venninne, og personen på bilde skal enten være meg eller den venninna.
Hunden på plakaten heter Riko og er 4 år, bosatt på Vigrestad.
Ide 2



Riko har på seg russelue, og ser inn i kamera. 

Tekst på bilde skal være Russ 2014 velger dyrevennlige russeknuter.

Nede på plakaten kan jeg skrive noen eksempler på dyrevennlige russeknuter hvis det passer inn.










Inspirasjons link
(Noah's russeknuter: http://www.dyrsrettigheter.no/noah/noah-far-egne-strykemerker-hos-russen/)






































Ferdig:




Prossessen

Riko nektet å ha på seg russeluen, så jeg måtte ta bildene separat. Etterpå redigerte jeg dem sammen.

Jeg bluret bakgrunnen, for å få mer fokus på hunden, russeluen og teksten.

Tekstene jeg har valg er Stencil (dekorsnitt) og Edwardian Script ITC. (Skriveskrift.
Stencil er en tøff og bestemt skrift som fremstiller russen som tøffe og sikre på hva de velger.
Mens Edwardian Script ITC er en pen og fin skrift som er for at dyrevennlige russeknuter er en god og vennlig ting.

Nede i høyre hjørne har jeg plassert logoen til Russ.no Den har to forskjellige skriftstyper, og jeg vet at vi ikke skal blande mer en 2 typer på en plakat men ettersom jeg ikke fant ut hvilke skriftstyper de hadde brukt fant jeg mine to egne og så bort fra logoen.

En farge som skiller seg ut er rød. Rødfargen symboliserer russen, både via de røde dressene men også gjennom det norske flagget vårt.
Planen var egentlig å ha med blått også, men nå fant jeg ikke noen plass det passet inn og ønsket heller ikke å smøre på bare for å smøre på.

Grunnen til at jeg valgte å ha med en hund på plakaten var for å vise dyrevennligheten til russen. Den ene russeknuten er å ''gå en hel skoletime i kun undertøy, og skilt med jeg 'jeg går heller naken en med pels'' Bilde mitt symboliserer på en måte den eneste russen som har rett på å gå med skikkelig pels.

Først hadde jeg egentlig tenkt at målgruppen skulle vær eldre som sitter i gyngestolen med en katt på fanget og er livredd russen skal kaste egg på huset, men så kom jeg på at eldre er de som ønsker pels mest og syns et pelsfritt Norge er noe tull..

Så målgruppen nå er heller barn som er redd russen. Barn har oftere en større knyttet bånd til hunden sin enn en voksen.


Prossessmodellen
Sender
Russen.

Budskap
Russen har dyrevennlige russeknuter.
(At russen kan gjer mange snille ting også)

Mottaker
Eldre og små barn
(Generelt folk som syns russen bare gjer galne ting)



NB!
På grunn av fravær 5 dager i perioden leveres oppgaven 1 dag forsent.

Og på grunn at fravær og manglende førelesninger fikk jeg ikke med meg oppgaven fullstending, så leverte jeg kun 1 plakat ikke 3. (Fant ut på slutten at det var 3 plakater som skulle inn)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar